gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

Langegracht te Leiden
Opdrachtgever: BAM Wegen West
Uitvoering: dec 2013 – april 2016

Het project:

Sanering van het laatste deel van het voormalige gasfabrieksterrein aan de Langegracht in het kader van het Provinciale programma Herontwikkeling Gasfabrieksterreinen.

Onze opdracht:

Opstellen Plan van Aanpak voor inschrijving UAV-GC  contract. Na gunning uitwerken van dit plan tot een DO en UO, alsook het opstellen van overige ontwerpstukken, het aanvragen en beheren van vergunningen, verzorgen van de milieukundige begeleiding en de evaluatie van de bodemsanering.

EXPERTISES

SPARRINGPARTNER OPDRACHTGEVER
Naast de milieutechnische inbreng voor de milieukundige begeleiding van de sanering, meedenken over de contracteisen in relatie tot de uit te voeren werkzaamheden
en daarmee een balans te bewerkstelligen tussen de verschillende belangen. Zo is op een kosteneffectieve en duurzame wijze aan alle (contract)eisen voldaan.

SLIMME FASERINGEN
Tot negen meter diep ontgraven naast leidingen, monumentale bebouwing en de aangrenzende Maresingel, met handhaving van de infrastructuur.
Door het slim faseren van de werkzaamheden en goed omgevingsmanagement, konden delen van het terrein tijdens uitvoering in gebruik blijven.

    FACTS GASFABRIEK


    INFRA BEHOUDEN

    zekerstellen transportleidingen naastliggende elektriciteitscentrale (stadswarmte, hoog-, midden- en laagspanning) tijdens graven tot 9 m diepte


    1848 – 1967

    eerste gasfabriek in Nederland -introductie gasverlichting


    VRACHTVERWIJDERING

    ruim 25.000 kg vracht verwijderd middels afgraven van 28.000 m3 grond en 2.500 m3 puin

    MEER WETEN?


    Harold Liesveld

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POORTEN VAN ORANJE


    POORTEN VAN ORANJE

    Wilhelminastraat e.o. te Vianen
    Opdrachtgever: Lekstede Wonen
    Uitvoering: nov 2011 – sep 2016

    Het project:

    Fasegewijs herontwikkelen van een bestaande woonwijk, inclusief herprofilering van het openbaar gebied waarbij deel van de wijk tijdens de ontwikkeling bewoond was.

    Onze opdracht:

    Als bouwteampartner verantwoordelijk voor onderzoeken, engineering, opstellen contracten en tekeningen, nutscoördinatie  en directievoering & toezicht tijdens uitvoering.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    – BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BOUW- & WOONRIJP MAKEN
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES


    DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG) TOEZICHT
    UITVOERING

    BINNENSTEDELIJKE ONTWIKKELINGSLOCATIE
    Binnen een bestaande woonwijk een deel van de wijk fasegewijs slopen en direct weer fasegewijs herontwikkelen.

    ONTWIKKELING TIJDENS BEWONING
    Een deel van de woningen op de locatie was tijdens de sloop nog bewoond. en een deel van de woonwijk was tijdens de laatste fase van de herontwikkeling alweer bewoond.
    Goede coördinatie en afstemming tussen de verschillende partijen, overheden en bevoegd gezag was hierbij van groot belang.

    MEER WETEN?


    Theo Ouwehand

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Kolham


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Opmeer


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Haarlem


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Leeuwarden


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Goes


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Rotterdam


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Amsterdam


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    POSTNL – Den Haag


    POSTNL

    22 locaties in Nederland
    Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
    Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

    Het project:

    Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

    Onze opdracht:

    Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

    Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE &
    -BEREKENINGEN


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK &
    –SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN •
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES

    ELK GEBIED EIGEN AANPAK
    Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
    Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

    ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
    In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
    op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

    DETAIL ONTWERP

    MEER WETEN?


    Alex van Veldhuizen

    Adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN