ZONNEPARK AADIJK ALMELO


Zonnepark

Aadijk te Almelo
Opdrachtgever: Obton A/S
Uitvoering: aug 2018 – 2020

Het project:

Het gebied van 40 hectare bouwrijp maken ten behoeve van het plaatsen van zonnepanelen.

Onze opdracht:

Het verrichten van civieltechnische advieswerkzaamheden; opstellen van het RAW-bestek met tekeningen, het verzorgen van de onderhandse aanbesteding, uitvoeren van bodemonderzoeken en de directievoering en toezicht houden ten behoeve van het bouwrijp maken van het zonnepark.

Bouwrijp maken
De ontwikkeling van een zonnepark van 40 hectare waarmee meer dan 10.000 huishouden van stroom kunnen worden voorzien.
Een mooi project waar goede voorbereiding essentieel is: het egaliseren van het terrein, het dempen en graven van watergangen, het aanleggen van een toegangsweg over het terrein en het plaatsen van hekwerken als omranding.

Meerdere zonneparken
Zonnepark Aadijk te Almelo is het eerste zonnepark waar wij aan meegewerkt hebben. Onze opgedane kennis aangaande deze duurzame parken zetten wij nu in bij de realisatie en ontwikkeling van meerdere zonneparken op verschillende locaties in het gehele land.

MEER WETEN?


Harold Liesveld

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

TERREIN ENERGIECENTRALE

TERREIN VOORMALIGE ENERGIECENTRALE

Bedrijventerrein te Dordrecht
Opdrachtgever: KWS Infra Zwijndrecht
Uitvoering: 2002 – 2017

Het project:

Herontwikkeling van het terrein van de voormalige energiecentrale naar een nieuw bedrijventerrein.

Onze opdracht:

Coördinatie (asbest-) en bodemonderzoeken t/m bodemsanering, opstellen raamsaneringsplan, plannen van aanpak/werkplannen bouwrijp maken en evaluatieverslagen, contra expertise en projectmanagement.

Fotocredits historische beelden:
Regionaal Archief Dordrecht


MEER WETEN?



Rolf Kwakkel

Rolf Kwakkel
Senior adviseur




PROJECT DELEN


GERELATEERDE PROJECTEN

FINEST OF OCKENBURGH

Finest of Ockenburgh

Woningbouw te Den Haag
Opdrachtgever: Synchroon BV
Uitvoering: 2014 – heden

Het project:

Het herontwikkelen van het tennispark Waldeck naar woongebied met appartementen die insnijden in de puinduinen, duinvilla’s op de puinduin en parkwoningen.

Onze opdracht:

Projectmanagement, omgevingsmanagement, uitvoeren bodemonderzoek, opstellen saneringsplan en uitvoering, uitwerken civiel ontwerp naar VO, DO en UO, opstellen bestek sanering, BRM en WRM, GREX en kostenbewaking, coördineren Flora & Fauna, CE, archeologie en NUTS en lid van ontwerpteam en gemeentelijk projectteam.


MEER WETEN?




Harold Liesveld
Senior adviseur




PROJECT DELEN


GERELATEERDE PROJECTEN

DE TRIANGEL


De Triangel

Thorbeckeplein te Alphen aan den Rijn
Opdrachtgever: Vorm Ontwikkeling BV
Uitvoering: juni 2016 – april 2017

Het project:

Projectcoördinatie, aanbesteden en directievoering tijdens het slopen van 20 stadswoningen.

Onze opdracht:

Projectcoördinatie, aanbesteden en directievoering tijdens het slopen van 20 stadswoningen, appartementen, een kelderbak, betonvloer, constructievloeren, terreinverhardingen, grondstromen, realisatie bouwputten en bouwwegen voor eind 2016.

BINNENSTEDELIJKE ONTWIKKELINGSLOCATIE
Een klein binnenstedelijk gebied bouw- en woonrijp maken waarbij bestaande bebouwing, bestrating, infrastructuur en riolering werd verwijderd.
Daarnaast werd aanvullend archeologisch onderzoek verricht en zijn de bouwputten ontgraven en aangevuld met schoon zand. Tot slot aanleg bouwwegen en inrichting bouwterrein.

1
2
3
4
5
7

BOUWRIJP BINNEN 6 WEKEN
Realisatie van een bouwrijp terrein binnen 6 weken vanaf start werk waarbij met verschillende aannemers is samengewerkt.
Daartoe zijn alle werkzaamheden gelijktijdig en naast elkaar verricht; ondanks ruimtegebrek, onzekerheid uitkomsten archeologisch onderzoek, onzekerheid kwaliteit vrijkomende grond,
grondlogistiek, grondkeuringen en de start van de bouw in de vorm van heiwerkzaamheden met alle bijbehorende machines en materieel.
Deze extreem korte uitvoeringsplanning was mogelijk doordat we ‘de taal van alle partijen spreken’

FACTS TRIANGEL


HERGEBRUIK

1.000 ton bouw- en sloopafval • 4.500 ton puin/beton
1.500 m³ zand/grond


GROND AF- & AANVOER

afvoer 1.050 m³ hergebruikgrond klasse industrie
aanvoer gefaseerd 2.500 m³ zand


LOGISTIEK

schakel tussen minimaal
5 bouwpartners

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

Langegracht te Leiden
Opdrachtgever: BAM Wegen West
Uitvoering: dec 2013 – april 2016

Het project:

Sanering van het laatste deel van het voormalige gasfabrieksterrein aan de Langegracht in het kader van het Provinciale programma Herontwikkeling Gasfabrieksterreinen.

Onze opdracht:

Opstellen Plan van Aanpak voor inschrijving UAV-GC  contract. Na gunning uitwerken van dit plan tot een DO en UO, alsook het opstellen van overige ontwerpstukken, het aanvragen en beheren van vergunningen, verzorgen van de milieukundige begeleiding en de evaluatie van de bodemsanering.

EXPERTISES

SPARRINGPARTNER OPDRACHTGEVER
Naast de milieutechnische inbreng voor de milieukundige begeleiding van de sanering, meedenken over de contracteisen in relatie tot de uit te voeren werkzaamheden
en daarmee een balans te bewerkstelligen tussen de verschillende belangen. Zo is op een kosteneffectieve en duurzame wijze aan alle (contract)eisen voldaan.

SLIMME FASERINGEN
Tot negen meter diep ontgraven naast leidingen, monumentale bebouwing en de aangrenzende Maresingel, met handhaving van de infrastructuur.
Door het slim faseren van de werkzaamheden en goed omgevingsmanagement, konden delen van het terrein tijdens uitvoering in gebruik blijven.

    FACTS GASFABRIEK


    INFRA BEHOUDEN

    zekerstellen transportleidingen naastliggende elektriciteitscentrale (stadswarmte, hoog-, midden- en laagspanning) tijdens graven tot 9 m diepte


    1848 – 1967

    eerste gasfabriek in Nederland -introductie gasverlichting


    VRACHTVERWIJDERING

    ruim 25.000 kg vracht verwijderd middels afgraven van 28.000 m3 grond en 2.500 m3 puin

    MEER WETEN?


    Harold Liesveld

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    EILAND OOSTENBURG


    EILAND OOSTENBURG

    Oostenburgereiland te Amsterdam
    Opdrachtgever: Rijksvastgoedbedrijf
    Partners: Bureau Monumenten & Archeologie
    Uitvoering: dec 2014 – feb 2016

    Het project:

    Gebied bouwrijp maken ten behoeve van verkoop.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van het contract- en projectmanagement ten aanzien van de asbest- en sloopwerkzaamheden en het bouwrijp maken, om in de nabije toekomst deze prachtige locatie te kunnen herontwikkelen tot een woningbouwlocatie.

    EXPERTISES


    GRONDEXPLOITATIE EN
    -BEREKENINGEN


    HAALBAARHEIDSONDERZOEK
    EN SCANS


    SLOOPMANAGEMENT


    BODEMONDERZOEK
    EN -SANERING


    BOUW- EN WOONRIJP MAKEN
    INFRASTRUCTUUR


    CONTRACTMANAGEMENT
    EMVI-PROCEDURES


    DIRECTIEVOERING EN
    (MILIEUKUNDIG) TOEZICHT UITVOERING

    WEGNEMEN VAN ALLE RISICO’S VOOR TOEKOMSTIGE ONTWIKKELING
    Strategische advisering en specialistisch onderzoek van het te verkopen gebied zodat alle mogelijke risico’s (zoals archeologie, asbest, sloop e.d. ) voor toekomstige ontwikkeling helder in kaart gebracht kunnen worden. Vervolgens aanbesteding uitvoering en begeleiding sloop en asbestsanering inclusief instemming, goedkeuring en vergunningen.

    PROJECT IN BEELD

    MEER WETEN?


    Harold Liesveld

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Amsterdam


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Uddel


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Putten


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Enschede


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN