Nieuw Kortenoord Wageningen

NIEUW KORTENOORD

AGRARISCH GEBIED NAAR WONINGBOUW

Nieuw Kortenoord te Wageningen
Opdrachtgever: BPD Ontwikkeling B.V.
Uitvoering: 1e kwartaal 2018

Het project:

Ontwikkeling woningbouw.

Onze opdracht:

Beoordeling reeds uitgevoerd onderzoek en uitvoering, begeleiding (water-)bodemonderzoek en asbest in bodemonderzoek.


MEER WETEN?




Britta Versteeg – Scholten
Adviseur




PROJECT DELEN


GERELATEERDE PROJECTEN

TERREIN ENERGIECENTRALE

TERREIN VOORMALIGE ENERGIECENTRALE

Bedrijventerrein te Dordrecht
Opdrachtgever: KWS Infra Zwijndrecht
Uitvoering: 2002 – 2017

Het project:

Herontwikkeling van het terrein van de voormalige energiecentrale naar een nieuw bedrijventerrein.

Onze opdracht:

Coördinatie (asbest-) en bodemonderzoeken t/m bodemsanering, opstellen raamsaneringsplan, plannen van aanpak/werkplannen bouwrijp maken en evaluatieverslagen, contra expertise en projectmanagement.

Fotocredits historische beelden:
Regionaal Archief Dordrecht


MEER WETEN?



Rolf Kwakkel

Rolf Kwakkel
Senior adviseur




PROJECT DELEN


GERELATEERDE PROJECTEN

EILAND OOSTENBURG


EILAND OOSTENBURG

Oostenburgereiland te Amsterdam
Opdrachtgever: Rijksvastgoedbedrijf
Partners: Bureau Monumenten & Archeologie
Uitvoering: dec 2014 – feb 2016

Het project:

Gebied bouwrijp maken ten behoeve van verkoop.

Onze opdracht:

Verzorgen van het contract- en projectmanagement ten aanzien van de asbest- en sloopwerkzaamheden en het bouwrijp maken, om in de nabije toekomst deze prachtige locatie te kunnen herontwikkelen tot een woningbouwlocatie.

EXPERTISES


GRONDEXPLOITATIE EN
-BEREKENINGEN


HAALBAARHEIDSONDERZOEK
EN SCANS


SLOOPMANAGEMENT


BODEMONDERZOEK
EN -SANERING


BOUW- EN WOONRIJP MAKEN
INFRASTRUCTUUR


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING EN
(MILIEUKUNDIG) TOEZICHT UITVOERING

WEGNEMEN VAN ALLE RISICO’S VOOR TOEKOMSTIGE ONTWIKKELING
Strategische advisering en specialistisch onderzoek van het te verkopen gebied zodat alle mogelijke risico’s (zoals archeologie, asbest, sloop e.d. ) voor toekomstige ontwikkeling helder in kaart gebracht kunnen worden. Vervolgens aanbesteding uitvoering en begeleiding sloop en asbestsanering inclusief instemming, goedkeuring en vergunningen.

PROJECT IN BEELD

MEER WETEN?


Harold Liesveld

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Amsterdam


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Uddel


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Putten


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Enschede


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Hilversum


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING – Olst


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

IN-SITU BODEMSANERING


In-situ bodemsanering

Diverse locaties in Nederland
Opdrachtgever: SBNS
Uitvoering: 2011 – 2015

Het project:

In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

Onze opdracht:

Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

EXPERTISES


BODEMONDERZOEK &
–SANERING


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING & (MILIEUKUNDIG)
TOEZICHT UITVOERING

VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

DOELSTELLINGEN PILOTTEST

1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

ONTWERP PILOTTEST

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN