ZONNEPARK AADIJK ALMELO


Zonnepark

Aadijk te Almelo
Opdrachtgever: Obton A/S
Uitvoering: aug 2018 – 2020

Het project:

Het gebied van 40 hectare bouwrijp maken ten behoeve van het plaatsen van zonnepanelen.

Onze opdracht:

Het verrichten van civieltechnische advieswerkzaamheden; opstellen van het RAW-bestek met tekeningen, het verzorgen van de onderhandse aanbesteding, uitvoeren van bodemonderzoeken en de directievoering en toezicht houden ten behoeve van het bouwrijp maken van het zonnepark.

Bouwrijp maken
De ontwikkeling van een zonnepark van 40 hectare waarmee meer dan 10.000 huishouden van stroom kunnen worden voorzien.
Een mooi project waar goede voorbereiding essentieel is: het egaliseren van het terrein, het dempen en graven van watergangen, het aanleggen van een toegangsweg over het terrein en het plaatsen van hekwerken als omranding.

Meerdere zonneparken
Zonnepark Aadijk te Almelo is het eerste zonnepark waar wij aan meegewerkt hebben. Onze opgedane kennis aangaande deze duurzame parken zetten wij nu in bij de realisatie en ontwikkeling van meerdere zonneparken op verschillende locaties in het gehele land.

MEER WETEN?


Harold Liesveld

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

DE TRIANGEL


De Triangel

Thorbeckeplein te Alphen aan den Rijn
Opdrachtgever: Vorm Ontwikkeling BV
Uitvoering: juni 2016 – april 2017

Het project:

Projectcoördinatie, aanbesteden en directievoering tijdens het slopen van 20 stadswoningen.

Onze opdracht:

Projectcoördinatie, aanbesteden en directievoering tijdens het slopen van 20 stadswoningen, appartementen, een kelderbak, betonvloer, constructievloeren, terreinverhardingen, grondstromen, realisatie bouwputten en bouwwegen voor eind 2016.

BINNENSTEDELIJKE ONTWIKKELINGSLOCATIE
Een klein binnenstedelijk gebied bouw- en woonrijp maken waarbij bestaande bebouwing, bestrating, infrastructuur en riolering werd verwijderd.
Daarnaast werd aanvullend archeologisch onderzoek verricht en zijn de bouwputten ontgraven en aangevuld met schoon zand. Tot slot aanleg bouwwegen en inrichting bouwterrein.

1
2
3
4
5
7

BOUWRIJP BINNEN 6 WEKEN
Realisatie van een bouwrijp terrein binnen 6 weken vanaf start werk waarbij met verschillende aannemers is samengewerkt.
Daartoe zijn alle werkzaamheden gelijktijdig en naast elkaar verricht; ondanks ruimtegebrek, onzekerheid uitkomsten archeologisch onderzoek, onzekerheid kwaliteit vrijkomende grond,
grondlogistiek, grondkeuringen en de start van de bouw in de vorm van heiwerkzaamheden met alle bijbehorende machines en materieel.
Deze extreem korte uitvoeringsplanning was mogelijk doordat we ‘de taal van alle partijen spreken’

FACTS TRIANGEL


HERGEBRUIK

1.000 ton bouw- en sloopafval • 4.500 ton puin/beton
1.500 m³ zand/grond


GROND AF- & AANVOER

afvoer 1.050 m³ hergebruikgrond klasse industrie
aanvoer gefaseerd 2.500 m³ zand


LOGISTIEK

schakel tussen minimaal
5 bouwpartners

MEER WETEN?

Rolf Kwakkel


Rolf Kwakkel

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POORTEN VAN ORANJE


POORTEN VAN ORANJE

Wilhelminastraat e.o. te Vianen
Opdrachtgever: Lekstede Wonen
Uitvoering: nov 2011 – sep 2016

Het project:

Fasegewijs herontwikkelen van een bestaande woonwijk, inclusief herprofilering van het openbaar gebied waarbij deel van de wijk tijdens de ontwikkeling bewoond was.

Onze opdracht:

Als bouwteampartner verantwoordelijk voor onderzoeken, engineering, opstellen contracten en tekeningen, nutscoördinatie  en directievoering & toezicht tijdens uitvoering.

BINNENSTEDELIJKE ONTWIKKELINGSLOCATIE
Binnen een bestaande woonwijk een deel van de wijk fasegewijs slopen en direct weer fasegewijs herontwikkelen.

ONTWIKKELING TIJDENS BEWONING
Een deel van de woningen op de locatie was tijdens de sloop nog bewoond. en een deel van de woonwijk was tijdens de laatste fase van de herontwikkeling alweer bewoond.
Goede coördinatie en afstemming tussen de verschillende partijen, overheden en bevoegd gezag was hierbij van groot belang.

MEER WETEN?


Theo Ouwehand

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

EILAND OOSTENBURG


EILAND OOSTENBURG

Oostenburgereiland te Amsterdam
Opdrachtgever: Rijksvastgoedbedrijf
Partners: Bureau Monumenten & Archeologie
Uitvoering: dec 2014 – feb 2016

Het project:

Gebied bouwrijp maken ten behoeve van verkoop.

Onze opdracht:

Verzorgen van het contract- en projectmanagement ten aanzien van de asbest- en sloopwerkzaamheden en het bouwrijp maken, om in de nabije toekomst deze prachtige locatie te kunnen herontwikkelen tot een woningbouwlocatie.

EXPERTISES


GRONDEXPLOITATIE EN
-BEREKENINGEN


HAALBAARHEIDSONDERZOEK
EN SCANS


SLOOPMANAGEMENT


BODEMONDERZOEK
EN -SANERING


BOUW- EN WOONRIJP MAKEN
INFRASTRUCTUUR


CONTRACTMANAGEMENT
EMVI-PROCEDURES


DIRECTIEVOERING EN
(MILIEUKUNDIG) TOEZICHT UITVOERING

WEGNEMEN VAN ALLE RISICO’S VOOR TOEKOMSTIGE ONTWIKKELING
Strategische advisering en specialistisch onderzoek van het te verkopen gebied zodat alle mogelijke risico’s (zoals archeologie, asbest, sloop e.d. ) voor toekomstige ontwikkeling helder in kaart gebracht kunnen worden. Vervolgens aanbesteding uitvoering en begeleiding sloop en asbestsanering inclusief instemming, goedkeuring en vergunningen.

PROJECT IN BEELD

MEER WETEN?


Harold Liesveld

Senior adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Kolham


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Opmeer


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Haarlem


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Leeuwarden


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Goes


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN

POSTNL – Rotterdam


POSTNL

22 locaties in Nederland
Opdrachtgever: PostNL Real Estate Development
Uitvoering: jan 2011 – dec 2017

Het project:

Ontwikkelen en bouw- en woonrijp maken locatie ten behoeve van nieuwbouw van postsorteercentra.

Onze opdracht:

Civieltechnisch ontwerp maken voor een duurzaam terrein wat aansluit bij de bouwkundige wensen. Dit ontwerp uitwerken in aanbestedingsdocumenten en verzorgen van de uitvoeringsbegeleiding waarbij controle op de kwaliteit van het werk centraal staat.

Infrasoil heeft samen met PostNL Real Estate Development diverse bestaande en nieuwe PostNL-locaties ontwikkeld waaronder Nieuwegein.

ELK GEBIED EIGEN AANPAK
Per locatie worden specifieke onderzoeken uitgevoerd wat samen met het bouwtechnisch ontwerp leidt tot een civieltechnisch ontwerp voor de buitenruimte.
Daarbij wordt vooraf al rekening gehouden met mogelijke zettingen en zakkingen van de ondergrond als gevolg van zandophogingen tijdens het bouwrijp maken, eventuele verontreinigingen en zaken als het realiseren van waterretentie welke in de ondergrond ingepast moeten worden. Zo heeft elk gebied haar eigen uitdagingen.

ONTWERP MET RIJCURVE BEREKENINGEN
In het civieltechnisch ontwerp moet rekening gehouden worden met de verkeersbewegingen van de vrachtwagens van PostNL; op een zo efficient mogelijk manier moeten alle laad- en loszones
op het terrein bereikbaar zijn. Middels een geavanceerd rijcurve-programma kunnen alle verkeersbewegingen van alle soorten en maten voertuigen berekend worden en getest in het ontwerp.

DETAIL ONTWERP

MEER WETEN?


Alex van Veldhuizen

Adviseur


GERELATEERDE PROJECTEN