Nieuw Kortenoord Wageningen

NIEUW KORTENOORD

AGRARISCH GEBIED NAAR WONINGBOUW

Nieuw Kortenoord te Wageningen
Opdrachtgever: BPD Ontwikkeling B.V.
Uitvoering: 1e kwartaal 2018

Het project:

Ontwikkeling woningbouw.

Onze opdracht:

Beoordeling reeds uitgevoerd onderzoek en uitvoering, begeleiding (water-)bodemonderzoek en asbest in bodemonderzoek.


MEER WETEN?




Britta Versteeg – Scholten
Adviseur




PROJECT DELEN


GERELATEERDE PROJECTEN

gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

gasfabriek Leiden

GASFABRIEK

Langegracht te Leiden
Opdrachtgever: BAM Wegen West
Uitvoering: dec 2013 – april 2016

Het project:

Sanering van het laatste deel van het voormalige gasfabrieksterrein aan de Langegracht in het kader van het Provinciale programma Herontwikkeling Gasfabrieksterreinen.

Onze opdracht:

Opstellen Plan van Aanpak voor inschrijving UAV-GC  contract. Na gunning uitwerken van dit plan tot een DO en UO, alsook het opstellen van overige ontwerpstukken, het aanvragen en beheren van vergunningen, verzorgen van de milieukundige begeleiding en de evaluatie van de bodemsanering.

EXPERTISES

SPARRINGPARTNER OPDRACHTGEVER
Naast de milieutechnische inbreng voor de milieukundige begeleiding van de sanering, meedenken over de contracteisen in relatie tot de uit te voeren werkzaamheden
en daarmee een balans te bewerkstelligen tussen de verschillende belangen. Zo is op een kosteneffectieve en duurzame wijze aan alle (contract)eisen voldaan.

SLIMME FASERINGEN
Tot negen meter diep ontgraven naast leidingen, monumentale bebouwing en de aangrenzende Maresingel, met handhaving van de infrastructuur.
Door het slim faseren van de werkzaamheden en goed omgevingsmanagement, konden delen van het terrein tijdens uitvoering in gebruik blijven.

    FACTS GASFABRIEK


    INFRA BEHOUDEN

    zekerstellen transportleidingen naastliggende elektriciteitscentrale (stadswarmte, hoog-, midden- en laagspanning) tijdens graven tot 9 m diepte


    1848 – 1967

    eerste gasfabriek in Nederland -introductie gasverlichting


    VRACHTVERWIJDERING

    ruim 25.000 kg vracht verwijderd middels afgraven van 28.000 m3 grond en 2.500 m3 puin

    MEER WETEN?


    Harold Liesveld

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Amsterdam


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Uddel


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Putten


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Enschede


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Hilversum


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING – Olst


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    IN-SITU BODEMSANERING


    In-situ bodemsanering

    Diverse locaties in Nederland
    Opdrachtgever: SBNS
    Uitvoering: 2011 – 2015

    Het project:

    In voorbereidingsfase inzicht verkrijgen in mogelijke methodieken voor full scale bodemsaneringen zodat uiteindelijk (kosten)efficiënte bodemsanering kan plaatsvinden.

    Onze opdracht:

    Verzorgen van een voorbereidingstraject dat bestaat uit o.a. saneringsgericht onderzoek, bodem- en grondwateranalyse, pilottest, opstellen technische risico-analyse en onderbouwd saneringsplan zodat een eenduidige aanbesteding kan worden voorbereid om in latere fase een gedegen in-situ bodemsanering uit te laten voeren.

    Infrasoil heeft voor verschillende opdrachtgevers en op diverse locaties in Nederland, pilottests voor saneringen voorbereid en uitgevoerd waaronder  Watergraafsmeer te Amsterdam.

    VOORAF INZICHT FULL SCALE IN-SITU BODEMSANERINGEN
    Het uitvoeren van een pilot-test is een belangrijk onderdeel van de zoektocht naar geschikte saneringstechnieken voor een toekomstige (kosten)efficiënte full scale bodemsanering.

    ZOEKTOCHT GESCHIKTE SANERINGSTECHNIEKEN
    Allereerst een goed beeld krijgen van de ruimtelijke verdeling van de (organische) verontreiniging (horizontaal, verticaal), concentraties in verzadigde en onverzadigde zones,
    totale aanwezige vracht aan verontreinigingen en de geologische samenstelling van de bodem (zand, klei, veen).

    DOELSTELLINGEN PILOTTEST

    1. Is gas/vloeistofinjectie of biologische behandeling technisch gezien een geschikte saneringstechniek voor de locatie?
    2. Hoe snel breken verontreinigingen af; wat is de halfwaardetijd van de individuele stoffen?
    3. Wat is de invloedsstraal van een individueel injecties om daarmee te bepalen hoeveel m²/m³ er gesaneerd kan worden met een individueel filter of injectiepunt?
    4. Welke terugsaneerwaarden zijn haalbaar; hoeveel vracht is nog te verwijderen; welke haalbare saneringsdoelstelling kan men zich opleggen in het saneringsplan?
    5. Wat is op basis van de resultaten van de pilot test de verwachte kostprijs van een full-scale sanering?

    INFRASOIL PILOTTEST VOOR INZICHT IN MEEST OPTIMALE METHODE VOOR BODEMSANERING EN BIJBEHORENDE KOSTEN

    ONTWERP PILOTTEST

    MEER WETEN?

    Rolf Kwakkel


    Rolf Kwakkel

    Senior adviseur


    GERELATEERDE PROJECTEN

    DANIEL MAROTPARK

    DANIEL MAROTPARK

    Villapark te Zeist
    Opdrachtgever: VOF ontwikkelingscombinatie
    Uitvoering: 1999 – 2002

    Het project:

    Herontwikkeling van voormalige stortplaats tot villapark

    Onze opdracht:

    Coördinatie bouwteam milieu en civiel, begeleiding proefsanering en zeven stortplaats, uitvoering geohydrologisch onderzoek.


    MEER WETEN?



    Rolf Kwakkel

    Rolf Kwakkel
    Senior adviseur




    PROJECT DELEN


    GERELATEERDE PROJECTEN